A múltkor írtam, hogy a Szent Koronánk beavató korona. De mit is jelent ez? Korona lehet egyrészt egy fejék, dísz, amit viselhettek az uralkodón kívül királynék, hercegek, grófok, bárok és más nemesek. Korona lehet uralkodói méltóság és hatalom jelvénye, szimbóluma, melyet birtokosa megfelelő alkalmanként használt. És van az úgynevezett beavató korona, melyet csak a koronázáskor használtak, és tették a megkoronázandó uralkodó fejére. Az ilyen koronának energetikai hatása van, ezért uralkodásra való beavatás előtt a leendő királyt fel kellett készíteni.
Népünk csak azt tekintette királyának, akit a koronázás alkalmával, a Szent Koronával királlyá koronáztak. Jellemző példa erre, Károly Róbert, hogy hiába kiáltották ki kétszer is királlyá, de a nép csak akkor fogadta el, amikor harmadszorra a Szent Koronával is megkoronázták. „Károly Róbert példája fölhívta az európai „művelt világ” és azon belül a diplomácia figyelmét arra, hogy hiába hódítja meg valaki ezt az országot, hiába szerez magának híveket, akik esetleg egy imitált koronázást le is tudnak vezényelni, ha ez nem a magyar koronával történik, akkor a nemzet nem fogadja el érvényesnek a koronázást. Vagyis jogerősen csak akkor tekinthető valaki magyar királynak, ha a magyar szent koronával koronázzák meg.” (Pap Gábor Fejezetek a Szent Korona és a koronakutatás történetéből.)